معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد: سبک زندگی اسلامی در قالب یک بازی رایانه‌ای با نام “نیما”

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: سبک زندگی اسلامی در قالب یک بازی رایانه‌ای با نام “نیما” در مشهد مقدس رونمایی می‌شود.

 

pic101

محمد مهدی برادران روز 26 شهریور 1393 در مراسم رونمایی از بازی رایانه ای نیما که در فرهنگ‌سرا فناوری و رسانه برگزار شد، با اشاره به بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: بیش از چند دهه است که موضوع بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه کشورهای گوناگون قرار گرفته است.

وی افزود: امروز که ما نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای مشهد گیم را در مشهد برگزار می‌کنیم نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار عقب هستیم و اگر بخواهیم فرهنگ جامعه را بسازیم باید به نیاز‌های جوانان توجه به سزایی داشته باشیم.

_MG_5434

 

برادران با بیان اینکه توجه به بازی‌های رایانه را در دستور کار خود قرار بدهیم، عنوان کرد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای به یکی از نیازهای اساسی جوانان تبدیل شده است بنابراین باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: اگر امروز کسی ادعا فرهنگ سازی دارد باید به موضوع بازی‌های رایانه‌ای توجه به سزایی داشته باشد.

 

_MG_5439

 

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بازی‌های رایانه‌ای، گفت: ایشان توجه خاصی به این بازی‌ها دارند به گونه‌ای که در این خصوص می‌فرمایند از برخی مسئولان که به ساخت بازی‌های جذاب و معنی دارد توجه نمی‌کنند حرص می‌خورم.

وی به رونمایی از بازی نیما که ساخت متخصصان مشهدی است اشاره کرد و گفت: این بازی به دنبال این است که در یک فضای شهری به موضوع سبک زندگی، رزق و روزی حلال و تلاش برای زندگی مناسب را به نمایش بگذارد.

 

_MG_5430

 

برادران با بیان اینکه نسل جوان می‌توانند بازی‌های جذاب و معنی دار را مطالبه کنند، اظهار کرد: متاسفانه ما در زمینه بازی‌های رایانه‌ای بومی که نشان دهنده فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد خیلی کم کار کرده‌ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به این مطلب که صنعت بازی‌های رایانه‌ای بسیار درآمد زا است، گفت: در سال در آمدی که بازی‌های رایانه‌ای دارد بالغ بر بودجه نفت ما است.

برداران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مدیریت شهری را به یک مدیریت هوشمند تبدیل کنیم لذا باید شهروندانی هوشمند داشته باشیم.

 

سایر خبر ها

Published

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *